Aeroporto „Leonardo da Vinci” di Roma-Fiumicino, czyli Port lotniczy Rzym-Fiumicino im. Leonarda da Vinci zdobył kolejne wyróżnienie w badaniu satysfakcji pasażerów korzystających z lotniska. W badaniu przeprowadzonym przez Airport Council International – międzynarodowe stowarzyszenie pomiaru jakości usług oferowanych przez lotniska wzięli udział pasażerowie, oceniając ponad 200 lotnisk na całym świecie.
W drugim kwartale 2021 roku rzymskie lotnisko Fiumicino zajęło pierwsze miejsce w badaniu satysfakcji pasażerów, osiągając ocenę 4,65 na skali do 5.
Nowy rekord potwierdza wysoki poziom tego głównego włoskiego lotniska, które staje się coraz bardziej atrakcyjne dla pasażerów i linii lotniczych. Co o tym decyduje? Cyfryzacja, bezpieczeństwo, innowacyjność i ekologiczna równowaga to filary strategii zarządzania lotniskiem. Lotnisko Fiumicino uruchomiło na przykład pierwszy włoski inkubator dla start-upów dedykowany dla sektora lotniczego i potwierdziło plan zrównania emisji CO2 do zera do 2030 roku, co stanowi spore wyprzedzenie dla europejskiego celu, którego realizacja zakładana jest na 2050 rok.
Źródło: http://www.turismoroma.it/