Sponsor remontu Schodów Hiszpańskich chce by zabytek był zamykany w godzinach nocnych, tak by nie niszczyli go „turyści-barbarzyńcy”.
Paolo Bulgari, prezes luksusowej marki Bulgari, która wyłozyła 1,5 mln euro na restaurację słynnych schodów powiedział w wywiadzie dla gazety La Repubblica, że dostęp na Schody Hiszpańskie powinien być ograniczony w godzinach nocnych.
Schody mają zostać otwarte uroczyście po remoncie za kilka dni, tj. 21 września 2016. Uroczystość uświetni specjalny koncert orkiestry S. Cecilia pod batutą Sir Antonio Pappano.
Jednym z elementów remontu schodów było oczyszczanie ich z plam po jedzeniu i piciu. Zanieczyszczenia powodowane są poprzez osoby spożywające posiłki siedząc na schodach, także w godzinach nocnych.
Schody Hiszpańskie powstały w latach 1723-1725. Ich nazwa pochodzi od faktu, że prowadzą one z placu Hiszpańskiego do kościoła Trinita dei Monti. Ich włoska nazwa to Scalinata di Trinità dei Monti.
Remont sponsorowany przez firmę Bulgari trwał 18 miesięcy.
fot. https://www.tripadvisor.com
fot. Iste Praetor – Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17214902
Źródło: http://www.repubblica.it/